25 Şubat 2014 Salı

ARTIK VİKİTAP’TAYIM

Yakın bir zamandan beri vikitap kaydımı güncelleyerek kütüphanemi oluşturmaya başladım. BURADAN girebileceğiniz vikitap’ı bilmeyenlere kısaca anlatayım.

Vikitap bir kitap paylaşım sitesi. Okuduğunuz ve halen okumakta olduğunuz kitapları ve kütüphanenizi diğer üyelerle paylaşıyorsunuz. Bazı kimliğini ve bilgilerini gizleyen üyeler gördüm ama bu tür paylaşım sitelerindeki bu gizli kalmaya bir anlam veremedim.

Bunun yanında bu yıl için bir kitap okuma hedefi belirleyebiliyor ve okuduğunuz kitapları sistem kayda geçiriyor. Diğer üyeleri takibe alıyor ve okuduğu kitapları görüyor dilerseniz yorum yapabiliyorsunuz. Okuduğunuz ya da herhangi bir kitaba yorum yazabiliyor puan verebiliyorsunuz. Sistemde bazı kitaplar için hazırlanan “Quiz” (Neden yabancı dilde yazılmış anlam veremedim) bölümünde o kitap hakkındaki soruları yanıtlayabiliyorsunuz.

Benim için önemli nedenlerin biri çoğunluğun ne tür kitapları ve hangi yazarları okuduğunu görebilmek, sevilen kitap ve yazarları izleyebilmek. Açıkçası üyelerin kitap okuma düzeyi biraz aşk romanı ve birkaç klasik roman ile sınırlı.

Şimdiye kadar zaman buldukça oluşturduğum kitaplığım halen fiziki kitaplığımın onda biri seviyesinde. Vakit buldukça zenginleştirmeye gayret edeceğim. Ancak çocukluğumda okuduğum ve yıllar önce dağıtığım kitapları olan, “Küçük Kara Balık” “Çocuk Kalbi” “Pal sokağı Çocukları” “Ömer Seyfettin” kitapları gibi yayınları eklemeyeceğim. Ayrıca zamanında okuduğum ancak halen kitaplığımda bulunmayan birçok klasiği de şimdilik kaydetmiyorum. Kitaplığımın gerçekte elimde olan kitaplardan oluşmasını istiyorum.

Vikitap’ın sistemi oldukça yavaş ve zaman zaman takılıyor. Ancak sistemi geliştirmek birazda katılımcıların elinde. Siz de vikitapa katılın ve okuduklarımızı paylaşalım.

4 yorum:

  1. Duyulmasında ve daha geniş kitlelere iletilmesinde katkı sağlayabilmek umudu ile senin sayfalarını Face de yayınlıyorum Sevgili Mehmet Bilgehan.. Dolu beyinli olan ve bu doluluğu güzel yerlere harcayabilen insanlara oldum olası hayranımdır. Teşekkürlerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Hanımefendi, ilginiz ve yorumlarınız benim için çok değerli. Saygı ve sevgilerimi sunuyorum.

      Sil
  2. Ben de seviyorum vikitap sitesini ama 300 kişiyi takibe alma hakkı olduğu için , sizi takibe alamayacağım :( Bu da bir eksiği sitenin. Yazdım kaç kere ilgilenmediler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sitede daha yeni olduğum için bahsettiğiniz sınırlamayı bilmiyordum. Ama takibe alma konusunda seçici davranmayı düşünüyorum. Sevgi ve saygılarımla.

      Sil