21 Ocak 2013 Pazartesi

GEREDE GÖKCENUP YAYLASI KAR YÜRÜYÜŞÜ

Geçen hafta Cuma ve cumartesi günleri havanın soğuması ve kar yağışı, Pazar günü güzel bir kar yürüyüşünü haber veriyordu. Hafta içindeki programın değişerek Gerede ormanlarına gidilecek olması da kar yürüyüşünün güzel geçeceğinin müjdecisiydi.

Ancak bu kez geçen yürüyüşlere göre sayıca oldukça azdık. 3 rehberimizle toplam 13 kişi yürüyüşümüze başladık. Ancak rehberlerimizden Hasan hocanın kendisini iyi hissetmeyerek daha 1. Kilometrede geriye dönmesi ile yürüyüşümüzü 2 rehberimizle 11 kişi yaptık.

Değişik noktalardan yürüyüşçülerimizi aldıktan sonra Kızılcahamam çıkışında çay çorba molamızdan sonra Gerede yolu üzerinde Gerede’ye yaklaşık 35 kilometre mesafede araçtan inerek saat 10.15 sıralarında doğrudan kara gömülerek orman içine daldık. Tüm yürüyüşümüz boyunca kar sürekli diz boyu ya da aşar vaziyetteydi. Bu sebeple zaman zaman ve özellikle orman içinde karın 20 cm’ye düştüğü yerlerde kendimizi otobana çıkmış hissediyorduk.

Kar yürüyüşünün önemli zorluklarından birisi önde gidenin sürekli karı açması ve bunun oldukça yorucu olmasıdır. Yürüyüşümüzde de başa geçen yoruldukça sırayla kar açma işlemi yapıldı. Her ne kadar yürüyüşümüz Gökcenup yaylasına doğru idi ise de karın çok yüksek olması yaylaya ulaşmamızı engelledi. Önce kuzey-kuzey doğu rotasında başlayan yürüyüşümüz daha çok e-5 yoluna paralel olarak devam etti ve öğleden sonra batıya dönerek bir kavis çizip tekrar yol kıyısına indik.

Saat 13 sıralarında öğle yemeği molasını fazla rüzgar almayan bir bayırda vererek yemek ve dinlenmeyi gerçekleştirdik. Yürüyüş sıralarında molaları ayaküstü birkaç dakika ile sınırlamak zorunda kalıyorduk. Daha uzun bir dinlenme hem vücudu soğutur ve hem de yürüyüş temposunu düşürür.

13.30’da tekrar yürümeye başladık. Havanın açık ve güzel olması en azından manzaranın seyri açısından oldukça hoştu. Ancak kış yürüyüşlerinin zorluklarından birisi de güneşin erken batması. O nedenle bir an önce güzergahı tamamlamak ve geceye kalmadan yola ulaşmak gerektiğinden ayak üstü molalarımızı daha az yaparak saat tam 16’da e-5 kıyısına indik. Diz boyu karda gün boyu yaptığımız mesafe 10 kilometre dolayında olup 16-17 kilometre normal yürüyüşe denk geliyor. Bu nedenle oldukça zor ve yorucu geçen yürüyüşümüz istediğimiz gibi tamamlamanın keyfiyle kara doymuş vaziyette, çay molamızdan sonra 18 dolaylarında Ankara’ya ulaştık.

Karda yürüyüşün zevkini tadan bilir. Bu denli keyif ve yorgunluğun bir araya geldiği bir aktiviteyi bulmak zordur. Uygun bir zaman ve fırsatta herkesin denemesini temenni ederim.

1. Sizin bu tür gezilerinizi okurken hepghençliğimi hatırlıyorum. Bilmem mi karda yürüyüşünü. Sivas'ta Öğretmen okulunda, izci yürüyüşleri, kayakları, köylerdeki tatbikatlarımızı, 1.5- 2 metre karda yapardık. Şimdi ise Size gıpta ediyor ve diyorum ki, ayaklarınız ın adım attığı süre boyunca yürüyüşünüze devam edin ve tanrı size bu gücü versin.

1. Sevgili Burhan hocam, çok teşekkürler. yorgunluğun ve keyfin bir araya geldiği inanılmaz bir yürüyüştü. Umarım sağlıklı oldukça devam ettirebilirim. Saygılar.

2. Harika ,fotoğraflara bakmak bile çok güzel...Tadını çıkarınız Mehmet Bey ,bizler kar hasretindeyiz.Selam ve sevgiler.

1. İnanın kara doyduk Arzu hanım. Tam 6 saat dizboyu karda olmak çok farklı bir duygu. Yaşamanız dileğiyle sevgiler, saygılar.

3. Yazıyı okumayıp yalnızca fotoğraflara bakarak bile güzel vakitler geçirdiğinizi anlayabiliyoruz. 3 rehberle başlayan ve 2 rehberle devam eden bu güzel günün resimleri görünce beni heyecanlandırdı. Dedim ki kendi kendime "en kısa zamanda ben de arkadaşlarımı alıp bu güzelliği yaşatacak doğaya bırakmalıyım kendimi" :)

1. Bloğuma hoşgeldiniz Antipatik Yazar,
      Ben de gitmenizi hararetle öneririm. Ancak doğada yürüyüşün bazı kural, hazırlık ve deneyimleri var. Lütfen detaylı bilgi sahibi olmadan başlamayın. Değişik yürüyüş gruplarının sitelerini gezin bilgi toplayın. Sevgiler.

4. Çok güzel vakit geçirmişsiniz ama ben böyle bir yürüyüşü yapamam sanırım :))

1. Sevgili Şeniz, peşin hükümlü olmayın. Elbette pat diye böyle bir yürüyüşü yapmak zordur. Ama yürüdükçe ve deneyim arttıkça neden olmasın? Korkuların üzerine gitmekte fayda vardır. Sevgiler.

5. Bilgehan abi eminim güzel bir yürüyüş olmuştur ayrıca dizlerinizdeki problem yürüyüşünüzün keyfini bozmamıştır bende iki hafta avvel yaklaşık yarım metre karda yürüyüş yaptım bir ara oldukça zorlandım kar yumuşak oldugu için her adımda kar a gömüldüm ama tabiki o yorgunluğun zevki bambaşka her ne kadar bir hafta adelelerim ağırdıysada:) doğayla olmak ve özellikle kar da yürümek herkese tafsiye ederim sağlıcakla kalın BURAK.........

1. Burakcığım, doğrusu çok zorlu bir yürüyüştü. Son metreler geçmek bilmedi. Ama bitirmenin keyfi ancak yaşanınca hissedilebilir.(biliyorsun zaten) Baldır ağrılarım ise 2 gün devam etti. bir yürüyüşte görüşmek dileğiyle sevgiler.

6. Tahmin ediyorum Bilgehan abi dediğin gibi tüm o durumları yaşamak apayrı tekrar görüşmek üzere.......BURAK