30 Ocak 2013 Çarşamba

BLOĞUMDA GEÇEN YIL (2)


Bloğuma 2012 yılı içerisinde gelen yorumları aşağıdaki ana başlıklar halinde gruplandırdım. Buna göre;

Hediye-Çekiliş-özel gün yazıları
%19.81
Gezi ve kültür yazıları
%18.61
Öykü-anı-anlatı yazıları
%15.91
Bilimsel-Tarihi-siyasi yazılar
%14.71
Kitap tanıtım yazıları
%12.61
Bilimsel içerikli ve araştırma yazıları
%  6.60
Dini içerikli yazılar
%  5.70
Doğa yürüyüşü yazıları
%  4.80
Hukuksal konulardaki yazılar
%  1.20

Dilerseniz bu gruplandırmaya göre gelen yorumları aşağıdaki gibi anlamlandırabiliriz:
·         İçeriği herkese hitap etmeyen özel konularda yorumlar az oluyor. Örneğin, hukuki, dini ve bilimsel içeriği olan yazıların toplam yorumdaki oranı %15’in altında.
·         Doğa yürüyüşleri ilginç bir konu olmakla birlikte internet kullanıcılarının ev ya da ofis dışı ilgi alanlarının az olmasından mıdır fazla ilgi çekmiyor ve yorum almıyor. Demek ki insan, yapmadığı bir uğraşıya da ilgi duymuyor.
·         Bloğumda fırsat buldukça yaşanmış öyküler, anı ve anlatı yazılarıyla, ulusal tarihimize ağırlık verecek derecede tarih ve siyaset yazıları toplamda %30’u aşar şekilde yorum aldı. Blog izleyenler açısından bu yazılara büyük ilgi gösterildiği ortaya çıktı.
·         Seyahatlarıma ilişkin yazılarda %20'ye yakın yorum aldı. Türkiye’deki ve dünyadaki ilginç yerlere yapılan geziler beğeniliyor ve ilgiyle izleniyor.
·         Hediye, çekiliş ve özel gün yazılarının ise en çok yorum alması blog yazıları yönünden çok normal gözüküyor. Aynı zamanda izleyenlerin katılımcılığı açısından önemli görüyorum. Bakalım önümüzdeki yıl söz konusu istatistikler aynı kalacak mı yoksa anlamlı sapmalar gösterecek mi?

NOT: 2012 yorumcularımdan kazananları belirlemiştim. Ancak yorumcularım kitap seçmek için başvurmadığından kendi belirlediğim kitapları kendilerine postalıyorum. Hafta sonu ellerine ulaşacak.

5 yorum:

  1. Bana yapılan yorumlar bu kadar bile değil..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En devamlı takipçilerindenim, en azından mutlaka okuyorum.

      Sil
  2. Çekiliş postlarına gelen ilgi başka hiç bir posta gelmiyor ne yazık ki:))O zaman istatistikler tavan yapıyor:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, sizin de farkettiğiniz gibi. Ama izlediğim tüm bloglarda, sırf izleyen sayısını artırabilmek için yorum dışında şartlar koşan bloglara yorum bırakmıyorum. Bence blog yazdıklarıyla okur toplayabilmeli. Bu yüzden beni izlemeye alan 117 takipçime, sırf okur oldukları için minnettarım.
      "Sözler" blogumun ise reklamını yapmıyorum. Kendi ekmeğini kendi kazansın istiyorum. Sevgiler,saygılar.

      Sil
  3. Teşekkür ederim okuduğunuz için :) çekiliş postlarıyla ilgili bir yazımda yorum bırakmıştınız hatırlıyorum.bende o çekiliş yazlarına kapıldım bir ara bir heves geçti sonra.

    YanıtlaSil