17 Mayıs 2017 Çarşamba

PAMUKKALE ULTRA TRAİL

Yedi yıla varan trekking geçmişim ile otuz yılı aşan koşu tecrübemin birleştiği bir yarış olan Pamukkale Ultra Trail’e geçen hafta sonu katılarak ilginç bir deneyim yaşadım.
Tüm dünyada “Ultra Trail” olarak tanınan dağ koşuları artık bir süredir ülkemizde de son derece popüler hale geldi. Konuyu yakından bilenler yıl içerisinde ondan fazla koşu organizasyonu olduğundan hevesle katılmaya devam ediyorlar.
 Trail koşularını yaşamak için uygun bulduğumuz Pamukkale Ultra Trail’e birkaç ay önce kayıt yaptırmıştık. Elbette oldukça zorlu olduğu için yol koşuları kadar katılımcısı olmuyor. Bu organizasyon ilanında 15 K – 30 K – 60 K- 100 K – 100 Mil kayıtları açmıştı. 11 Mayıs’ta Ankara’dan Pamukkale’ye ulaştık. Akşam saatlerinde otelimize yerleştikten sonra, ertesi gün kayıt ve malzemelerimizi almak için organizasyonun merkezi olan Karahayıt Richmod Otele gittik. Otel girişinde bizi tüm katılımcıların adının yazılı olduğu bir pankart karşıladı.
Kayıt ve malzeme tesliminden sonra akşam 18.30’da teknik toplantıya çağrıldık. Toplantıda, kayıtların azlığı sebebiyle 100 Mil ve 100 K kayıtlarının 60 K ile birleştirildiğini bu nedenle sadece 3 mesafede koşu düzenleneceği açıklandı. Yarışın etapları ve teknik zorlukları anlatıldı. Mola ve ikmal noktaları ile işaretlemeler hakkında bilgi verildi. Daha önce yarışların saat 9.00-9.15 bandında başlanacağı ifade edilmesine rağmen günün mevsim normallerinin çok üzerinde sıcak geçecek olması nedeniyle başlama saatinin 06.00-06.15’e alındığı açıklandı.
 Ertesi gün biraz da erken kalkarak yarış başlangıç noktasına geldik. 06.00’da 60 K startının verilmesinden sonra 06.15’de 15 K ve 30 K çıkışı birlikte verildi. Trail koşuları orman ve dağda patika koşularıdır. Ancak zaman zaman çok sert çıkış ve inişler sırasında yürümek ve zaman zaman dizler üzerinde sürünmek bile gerekebiliyor. Bu tür yarışların bir zorluğu da işaretlemeler dikkat etmek. Eğer koşmaya dalıp işaretleri kaçırırsanız ormanda kaybolmanız mümkün.

Yarış beklediğim gibi oldu. Yarışın 8. Kilometresinde çok sert bir vadi çıkışında arkadaşımı beklemek için bilinçli olarak geride kalıp bekledim ve yarışı birlikte 2 saat 11 dakikada tamamladık. İlk kez katıldığımız bu yarışta zamandan çok deneyim kazanmak önemliydi. Keyifli bir gün yaşadık.