5 Mayıs 2014 Pazartesi

GEREDE KOÇUMLAR YAYLASI DOĞA YÜRÜYÜŞÜ

Son günlerde giderek artan yağmurlar doğayı yavaş yavaş uyandırmaya başladı. Dünkü Pazar günü için düşündüğümüz doğada yürüyüşü Ankara yakınlarında ormanın en bol bulunduğu Gerede yaylalarına yapmayı planladık

Bağımsız yürüyüş grubumuz Ankara’da giderek daha tanınır hale gelmeye başladı. Grubun diğer yürüyüş gruplarından farkı ticari bir kaygısının olmaması. Sadece birlikte yürümeyi planlayan grubumuz, sadece ortak harcamaları eşit bölüşerek yürüyüşlerini gerçekleştiriyor.

Grubumuzun sürekli bir arada olan çekirdek kadrosuna bu yürüyüşümüzde, ilk kez yürüyüşe başlayan yaklaşık 8-10 arkadaşın katılmasıyla farklı bir yürüyüş gerçekleştirdik. Aslında oldukça yumuşak bir rota olarak duyurmamız sebebiyle yeni arkadaşların katılımı yoğun oldu. Her ne kadar rotamızın çok az bir kısmında ciddi tırmanış ve inişler olsa da hem çok yükselmemiz sebebiyle (Yaklaşık 850 metrelerden 1.950 metreye çıktık) hem de yaklaşık 22 kilometre yürüyerek oldukça uzun bir yürüyüş yaptık.

Sabah saatlerinde buluşma noktalarından aldığımız arkadaşlarla 25 kişi olan grubumuz otoban üzerinden Gerede’ye doğru yola çıktık. Greenpark tesislerinde verdiğimiz moladan sonra Gerede çıkışından otobanı terk edip Gerede’ye girmeden küçük bir yoldan Koçumlar köyüne ulaştık.

Saat 11 sıralarında köy içinden başlayan yürüyüşümüzde fazla zor ve sert olmayan bir rotadan yaylalara doğru yükselmeye başladık. Hava kapalı olmasına rağmen yaklaşık 18 derecelik sıcaklık rahat bir yürüyüşe olanak sağlıyordu.

Yürüyüşümüz, yeni başlayanların çokluğu sebebiyle fazla tempolu olmadı. Kopmaları engellemek için başlangıçta bekleme molalarımız biraz fazla oldu. Mevsimsel yağışların çok olması doğayı canlandırmaya başlamış. Özellikle yükseldikçe zaman zaman şiddetli olmasa da başlayıp duran yağış çevreyi sürekli ıslak ve nemli tutuyor. Küçük bir yaylada bir çeşme başında verdiğimiz moladan sonra biraz daha dikleşen bir rotada orman içinde yol aldık.

Yürüyüşün nispeten geç başlaması sebebiyle öğle yemeği molamızı biraz erteleyip orman içinde yaklaşık 70-80 metrelik çok dik bir inişle tekrar orman yoluna çıkıp daha büyük bir yaylaya ulaştığımızda saat 14.30’u geçmişti. Yayla evlerinin arasında fazla rüzgar almayan bir noktada ateş yakıp bir arkadaşımızın ikramı olan sucukları çöple ve ızgara ile ateşte kızartarak keyifli bir öğle yemeği yedik.

Ancak rotamızın uzunluğu sebebiyle molayı fazla uzatmayıp 15.30 dolaylarında tekrar tırmanışa geçtik. Belirlediğimiz en yüksek tepeye ulaştığımızda rakım 1.950 metreyi gösteriyordu. Yağmurun hızını artırması ve aşırı rüzgar sebebiyle oyalanmayıp inişe geçtik.

Orman içi yollardan yağmur eşliğinde inişimiz neredeyse 2 saati bulmuşken saat 18.00 dolaylarında aracımızın bizi beklediği Urumşah yaylasına ulaştık.
Gerede içinde kısa bir çay molasından sonra tekrar otobandan Ankara’ya dönüşe geçtik. Tahminen 21.00 dolaylarında uzun ve keyifli bir yürüyüşü, doğada geçirdiğimiz güzel bir günü geride bırakıp yeni bir haftaya moralli olarak başlamak kadar güzel bir şey var mı?

1. Harikasınız.. Hafta sonunu böylesine keyifli geçirmek haftaya güzel bir başlangıç olmuştur.. Yorgunluk oluyor mu pazartesi günleri diye sormadan da geçemiycem....

1. Doğrusu yeni başlayanlar için bir kaç yürüyüş geçinceye kadar oldukça fazla ağrıyan kaslarınız oluyor. Zira doğa yürüyüşlerinde, günlük hayatta kullanmadığınız bir çok kasınız çalışıyor. Mesela, şehirde yapacağınız 10 kilometrelik bir yürüyüş doğada size pek yardım sağlamaz.
      Ama alıştığınızda çok ağrınız olmaz. Elbette böyle 22 kilometrelik bir yürüyüşten sonra bunca senedir yürüyen bizlerde de biraz yorgunluk oluyor.
      Umarım deneme şansınız olur.
      Sevgi ve saygılarımla.

2. Bayıldım güzel yerler.Her hafta sonu katılmak istiyorum .Bir bahane çıkıyor. Bir gün katılacağım inşallah.Resimler ayrı keyif.

1. Fırsat bulmanızı değil firsat yaratmanızı temenni ederim. Akşam o yorgun eve dönüşün keyfi paylaşılacak ve anlatılacak gibi değil.
      Sevgi ve saygılarımla.

3. Çocukluğumun kısa da olsa bir bölümü Gerede'de geçmişti, hafta sonları Esentepe'ye giderdik. Sanırım gittiğiniz yaylalar da Esentepe'nin üst tarafları. Yayınladığınız bu güzel fotoğraflarla yeniden o yıllara döndüm, teşekkürler paylaşım için ve kocaman sevgiler size:)

1. Bahsettiğim yaylalar Esentepe'ye oldukça yakın. Gerede ormanlarını her mevsim seviyorum. Keyifli yürüyüşler yapıyoruz.
      Sevgi ve saygılarımla.

4. TEŞEKÜRLER BİLGEHAN ABİ BİZİM FACE DEKİ SAYFAMIZDA PAYLAŞTIM............BURAK

1. Burakcığım katılan arkadaşların yorum bırakmalarını söyleyelim. Katılımcı olmak önemli.
      Sevgiler.

2. tabiki iletirim...........

5. bu arada face de üye sayımız 362 ye ulaştı...........

6. Uzun zamandır doğa yürüyüşüne katılmayı çok istiyordum bir türlü kısmet olmamıştı. Bu geziye abim ve eniştem sayesinde katıldım yürümeye alışkın olmayan biri olarak gerçekten zorlandım ama bir o kadar da keyif aldım yürüyüşün sonlarına doğru artık nerdeyse bırakma noktasına geldim ama allahtan varış noktasına ulaştığımız için allahtan daha fazla zorlamadım ayaklarımı kısmet olursa yine katılmayı çok isterim. Emeği geçenlere çokk teşekkürler sevgiler.

1. Adınızı yazmamışsınız ama, ilk kez yürüyen arkadaşlardan birisi olduğunuzu çıkardım. Şansınıza ilk yürüyüşünüz oldukça zorlu oldu. Uzunluğu ilk kez için gerçekten sizler için fazlaydı. Ama inanın birkaç yürüyüş sonrası çok daha rahat yürürsünüz. Biraz alışkanlık ve bolca malzeme sporudur.
      Devam etmeniz dilerim.
      Saygı ve sevgilerimle.

2. ben şengül akyüz yücel akyüzün kardeşiyim evet benim için gerçekten çok uzun bir yürüyüş oldu daha öncesinde yürüyüş tecrübesi olmayan biri için hazırlıksız katılan biri olarak zorlanmadım desem yalan olur. Ama gerçekten doğa harika yürümek harika sizlerle birlikte olmak çok güzeldi kısmet olursa bundan sonrada yürüyüşlere katılmayı çok isterim.

3. Yürüyüş boyunca birebir konuşma olanağımız olmadı galiba. Ama sizler için ilginç ve zorlu bir tecrübe oldu. Ama korkup vazgeçmemeniz güzel. Umarım başka yürüyüşlerde birlikte yürüme şansımız olur. Sevgiler, saygılar.

7. Gerede Koçumlar Yaylası'nı not ettim. Çok güzel görünüyor.. Uzun zamandır doğa yürüyüşleri gerçekleştiremedik.. özlem duyuyorum inanılmaz... İyi ki doğa ile buluşmuşsunuz...hem spor hem de müthiş bir enerji olmuş.. tanıtım adına teşekkürler Mehmet Bey...
    Sağlık, esenlik dolu nice gezileriniz olsun..

1. Teşekkürler. Gerçekten doğa yürüyüşü için fırsat bulmaktan çok fırsat yaratmak gerekiyor. Umarım bolca olanak bulursunuz.