26 Temmuz 2013 Cuma

BATUM 2013

Doğu Karadeniz gezimizin 3. Gününde Batum’a ulaştık. Önceki Batum gezimi blogda anlatmıştım. O sebeple daha ziyade farklı gözlemlerimi nakledeceğim.
(Türkiye Cumhuriyeti Konsolosluğu)
Sarp sınır kapısı yeniden düzenlenmiş Her iki devletin gümrük binaları yenilenmiş. Ancak kalabalık ve keşmekeş devam ediyor. Harcın 1 TL’den 15 TL’ye yükseltilmesi, Türk’lerin geçişi çok etkilemişe benzemiyor. Gürcistan’ın oldukça ucuz olması ve kumarhaneler hale çok cazip kılıyor.
Gürcistan’a bağlı Acara Özerk Bölgesi’nin başkenti önceki yenilenme işlemlerini tamamlamış. Özellikle deniz kıyısı parklarla süslenmiş. Tüm sokaklardaki inşaatlar bitirilmiş. Hızla yeni oteller açılıyor. Yakın zamanda bu bölgenin Monte Carlo’su ya da 1950’lerin Beyrut’u olma yolunda.
Gürcü’lerin hala ülke içinde kazançları çok az. Bu nedenle çalışmak için Türkiye’ye gelmek ya da ticaret onlar için önemli. Yemek ve içki fiyatları ınanılmaz derece ucuz. Bir bakkalda bir şişe vodkayı 5 TL’ye 1 şişe viskiyi 15 TL’ye ya da Yeni Rakı’yı 25 TL’ye almanız mümkün. Şaraplarını yazmıyorum bile inanılmaz rakamlara satılıyor.
Kumarhane merakım yok. Gitmeyi ve para harcamayı sevmem. Ancak kaldığımız İnturist Otel’in kumarhanesinde girişte kimlik kaydı yapılıyor. İçeride oyun oynamayana içki servisi yapılmıyor. Ancak yemekte kısıtlama görmedim.
 (Opera ve Tiyatro Binası)




 (Batum'da Osmanlı döneminden kalan tek yapı. Ancak Osmanlı ürünü değil)

(Limanda Ali ve Nino heykeli)
Daha sonra şehri gezmeye devam edeceğiz.

3 yorum:

  1. Batum her geçen gün güzelleşiyor. Ben 2010 yılında gitmiştim yenileme çalışmaları devam ediyordu. Şimdi tamamlanmış halini görmek çok güzel oldu. Ben özellikle şehirdeki heykellere bayılmıştım. Malum ülkemizde ucube yaftasını yedikleri için doğru düzgün heykel de kalmadı :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Batum her geçen gün güzelleşiyor. Yurt dışında heykeller şehirlerin en beğendiğim ve insanı gerçekten uygar gösteren önemli göstergelerden birisi. Görünce insan daha iyi anlıyor.

      Sil
  2. Saat kulesi İzmir deki saat kulasıne benziyorr..

    YanıtlaSil