24 Mayıs 2016 Salı

KISA KISA BOLOGNA - 3

UNİVERSİTA degli STUDİ FACOLTA di GIURİSPRUDENZA   (ALMA MATER STUDİORUM UNİVERSİTA di BOLOGNA, SCHOOL OF LAW (http://www.law.unibo.it/en)

Avrupa’nın en eski üniversitesinin bazı binaları korunmuş ve halen ilginç bir şekilde üniversiteler tarafından korunmakta.



 Bu muhteşem binada okumanın tam bir keyif ve ayrıcalık olduğunu söylemeye gerek var mı?



CANALE a SAN VİTALE

8 Ağustos Meydanı’na doğru yürürken rastlayacağınız bu kanal yine kentin mutlaka görülmesi gereken ilginç noktalarından birisi.
PİAZZA VIII AGOSTO

Bologna şehir gezimizin tren istasyonuna ulaşmadan önceki son durağımız “8 Ağustos Meydanı” oldu. Meydanın Roma İmparatorluğundan beri var olduğu kabul ediliyor. 1219’dan itibaren meydan “Piazza del Mercato” (Pazar Meydanı) olarak anılmaya başlanır.

Çeşitli aktivitelere sahne olan meydan Napolyon döneminde askeri eğitimlerin yapıldığı meydan olduğundan “Piazza D’Armi” olarak anılmaya başlanır. 8 Ağustos 1848’de Bologna yurttaşlarının Avusturya Ordusu’na karşı kazandıkları zaferin anısına “Piazza VIII Agosto” adını alır. Meydanda yer alan anıt halkın anıtı simiyle Pasquale Rizzoli tarafından yapılır.
Günümüzde Cuma ve Cumartesi günleri “La Piazzola” adı altında 400’den fazla standdan oluşan tarihi bir Pazar kurulmakta.
Bu yazımızla birlikte gezimizin anlatım kısımları tamamlanmış oluyor. Geceleme için Modena’ya gidip ertesi gün Bologna Havaalanı'na döndüğümüz  son bölümle gezimiz sona erdi. Bunca zamandır ilgiye değer bulup izleyenlere teşekkür ediyorum.

2 yorum:

  1. Geziniz meraklılarına ve ilgilenenlere rehber tadında bir tanıtım oldu.

    Saygılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumların giderek azalmasını izleyenlerin sıkılmasına bağladım. Bana sabırla katlandığınız için size en derin teşekkürlerimi sunuyorum.
      Sevgi ve Saygılar.

      Sil