1 Mart 2016 Salı

RİMİNİ

Rimini şehri, İtalya’nın Emilia-Romagna bölgesinde, Marecchia nehrinin denize döküldüğü noktada Adriyatik Denizi kıyısında bir şehirdir. Yaklaşık kent nüfusu 150.000 dolaylarında, yaz aylarında deniz tatilleri sebebiyle çok yükseliyor.
Antik adı Ariminium olan kent MÖ 268’de Romalılar tarafından işgal edilir. Roma’nın belli başlı ulaşım yolları olan “Via Flaminia”nın varış, “Via Emilia"nın ise başlangıç noktasıdır. MS 3. Yüzyılda Piskoposluk olan Ariminium 538 ve 553’de iki kez Bizans tarafından Got’lardan alınır. Daha sonra Lombard ve Frank krallıkları egemenliğine girer ve “Dük”lük merkezi olur. 1157’de serbest komün ilan edilir. “Welfeler” ve “Ghibellino” aileleri arasında iktidar savaşına sahne olan şehir sonraları “Malatesta” ailesi egemenliğine girer. 1528-1797 ve 1816-1860 arasında da iki kez “Papalık” toprağı olur.
Şehre güneş batmadan az önce ulaştık. Zaman zaman yağmur yağıyor. Deniz kıyısında küçük bir villa biçiminde olan otelimizin sahibi Antonio defalarca balık tutma yarışmalarında şampiyon olmuş büyük bir avcı imiş. Otel aldığı kupalarla müze gibi. Tavsiyesi üzerine yarın tanıtımını yapacağım “Marianna” deniz ürünleri restoranında akşam yemeği yedikten sonra şehri geziyoruz. Deniz mevsimi kapandığı için şehir sakinleşmiş ve sessiz vaziyette, kışa hazırlanıyordu.
Tarihi şehir meydanına girmeden, tarihi köprünün hemen yanında bulunan şehrin eski mahallelerinden birine dalıyoruz. Sokaklar, değişik ressamların yaptığı duvar resimleriyle süslenmiş. Ne yazık ki akşam karanlığında ve oldukça geç vakitte çok azını gezebiliyoruz. Kenti gezmeye zaman ayıracak olanların bir şekilde gelmesi ve görmesi gereken çok sevimli sokaklar var. Rimini’ye yolu düşecek olanlar için birkaç anmalık resim çekiyoruz.