13 Ocak 2010 Çarşamba

ARAYİK DAĞ YÜRÜYÜŞÜ

Fuat hocamla birlikte sonunda, doğa yürüyüşlerine başlamaya karar verdik. Kısa bir süre önce tanıştığımız "Artıyaşam" grubunun internet sitesinden kendimizce bir yürüyüş seçip katılmaya karar verdik. Ancak ne bu konuda bir deneyimimiz var ve ne bunun epeyce malzeme gerektiren ciddi bir spor olduğunun farkındayız. Tek güvendiğimiz yılların sporcusu olarak kondüsyonumuz.
Grup, 3 rehber ve 7 katılımcı olarak 10 kişiden oluştu. Gördüğünüz gibi diğer tüm katılımcılar ciddi ve profesyoneller. "Arayik dağı" olarak nitelenen Eskişehir'in Sivrihisar ilçesini çepeçevre kuşatan dağ silsilesi. 10 Ocak 2010 günü turumuz 08'de Ankara'dan hareketle başladı. 10.00'u biraz geçe ulaştığımız T.Ş.O.F. Dinlenme tesislerinde yol hazırlıklarına başladık. Tam 10.30'da yola koyulduk. Yumuşak eğimli bir etekten tırmanışa başladık.
Kayalarda ilk zirvemizi yaptık. Doğada küçük bir tepeyi fethetme zevki içindyiz.
Arayik dağlarının yalnız, hırçın ve hayran olunası güzellikleri.
Neşeli yürüyüşümüze devam ediyoruz. Dağ silsilesi 300 metrelik iniş ve çıkışlarla devam ediyor. Gün içinde toplam kaç iniş çıkış yaptığımız sayamadım. Uzman rehberimiz Neşet bey, ilk defa çıktığını iddia etse de muhteşem bir performans ile inanılmaz yollardan bizi başarıyla dolaştırıyor.
Henüz 1-2. saatler içindeki grubumuz güçlü ve enerjik. Şimdilik oldukça hızlı ilerliyoruz.
Birkaç dakikalık nefes aldığımız molalarımızdan birindeyiz.
Bir başka tepenin zirvesinde mutlu ve biraz yorgun kısa bir dinlenme içindeyiz
Tepelerin fetihleri bitmiyor. Bu acaba kaçıncı tepe idi?
Akşam yavaş yavaş çöküyor. Dağlarda güneşin ışık oyunları müthiş. Ancak seyretmeye çok zamanımız yok. Zira turumuz bütün hızıyla sürüyor.
Her zirve bize dinlenme için 5'er dakikalık ikramiyeler veriyor. Bunlardan birinin keyfini yaşıyoruz. Sevgili rehberlerimiz toplam turun 12.000 metre olduğunu söyleselerde bunun doğru olmadığı kanaatı bizde uyanıyor.
Tepelere veda vakti geliyor. Artık inişteyiz. Saat 17.00'de Sivrihisar'ın içine iniyoruz. Ancak bizi şimdi de 45 dakikalık şehir içi geçişi bekliyor. Saat 18.00'e doğru aracımıza bindiğimizde tam 7 saati aşkın yürüyüşümüz sona eriyor.
Ancak önemli deneyimlerimiz var. Bu sporu yapacaksak ciddi malzeme hazırlığı ve stokunun gerektiğini öğreniyoruz. Artıyaşama bize bu güzel günü yaşattığı için teşekkür ediyoruz. (www.artiyasam.com) sizlere de bu güzel kapıyı açabilir. Kimbilir belki bir başka gezide sizinle de karşılaşabiliriz.