3 Şubat 2010 Çarşamba

HAYMANA GEDİK YÜRÜYÜŞÜ

İlk doğa yürüyüşümüzden sonra, fırsat buldukça yenilerine katılma kararı almamızla birlikte, Fuat hocamla birlikte hızlı bir malzeme tedarikine başladık. birçok araştırmadan sonra ciddi bir yürüyüş için asgari gerekli malzemelerin alımını tamamladık. Sıra, kendimizi bu malzemeler ile denemeye gelmişti. Geçen haftanın başında yağan güzel kar ile bir kar yürüyüşü yapmak hedefi birleştiğinden, "Artıyaşam" topluluğunun, Haymana-Çayraz yürüyüşüne katılma kararı aldık.
Geçen pazar günü sabah saat 08.00'de harekete hazırdık.
Ancak kötü haber hemen geldi. Cuma günü başlayan yağmur cumartesi günü de devam edince Çayraz'daki kar tamamen ortadan kalkmıştı.
Rehber arkadaşın verdiği karar ile Çayraz yürüyüşünü bırakıp, nisbeten ormanlık bir alan olması nedeniyle Haymana'nın "Gedik" bölgesindeki rotaya yöneldik. Yaklaşık 09.30 civarında indiğimiz "Haymana-Doktorun Sağlık Otel"inde son hazırlıklarımızı tamamladıktan sonra Gedik yürüyüşüne başladık. Hava oldukça açık ve ısı yaklaşık 8 C. civarında olduğundan yürüyüşümüz sorunsuz ve zevkli başladı.
Yürüyüşümüzün henüz başlarındaki küçük dere geçişleri zevkli olmakla birlikte, 2 gündür yağan yağmurun tüm patikaları çamur deryası haline getirdiğini farketmekte gecikmedik.
Başlardaki orman geçişleri nisbeten rahat.
Yürüyüş yapanlar için belirtmeliyim ki rotamızın zorluk derecesi 2 ile 3 arasında sürekli değişmekteydi. Özellikle çıkışlarda çamur büyük bir engel haline gelmeye başladı.
Yüksekçe bir tepeye ulaştığımızda ilk molalarımızdan birisini verdik. Bu dik çıkıştan sonra bizi uzun bir patika bekliyordu.
Çamurun fazlalığı zaman zaman grubun yürüyüş temposunu bozduğundan dağılmalar olsa da şimdilik dirençle yürüyüşümüzü sürdürüyoruz.
Ne yazıkki orman alanının azlığı bizi kısa zamanda açık araziye çıkardı. Pek farketmesekte hava hareketleri hızlanmaya ve bulutlar yoğunlaşmaya başladı.
Yeni bir ormanlık alana girme keyfi ile grup hızlanmaya başladı.
Verdiğimiz bir mola sırasında ayakkabılarımızın çamurla verdiği mücadeleden bir görüntüyü paylaşmadan edemiyorum.
Nisbeten daha yüksek tepelerde kar görmenin sevinciyle tepeye doğru hızlanıyoruz.
Evet, bulabildiğimiz bütün kar bu. Yine de kısa bir keyif anını yakalamış olmaktan mutluyuz.
Bu kadar yorgunluğa, yemek molası vermenin zamanı gelmişti. Bu keyif anında ne arkada bırakılan günlük yaşam, ne yorgunluk var. doğanın koynunda açlık ve yemenin mutluluğu...
Yemeğin sonlarına doğru, yağmur doğaya tekrar katkı yapmaya karar verdi. Damlaların giderek hızlanması artık kalkmanın ve rotaya devam etmenin işareti kabul edildi. Grubumuz yağmur altında tekrar yolda.
Şiddetli yağmur, ıslaklık ne gam...., doğadayız, keyifliyiz.
Bir saat kadar yağmur yedikten sonra, rotamızı zorunlu olarak kısaltarak otelimize döndüğümüzde doğanın bir şakası ile karşılaştık. Yağmur dindi. Güzel bir gökkuşağı ziyafeti bizimle birlikte.
Haymana'da bulunan "Doktorun sağlık oteli"(www.doktorunoteli.com) Dr. Fatih Yorulmaz'ın gayretleri ile oluşturulmuş uzun bir emeğin ürünü. Dünyanın en kaliteli 2. kaplıca suyuna sahip otel Termal havuzu, hamamları, açık büfesi, kaliteli servisi ve temizliği ile Ankara tur şirketlerinin gözdesi olma yolunda. Halen Ali Cenk Yorulmaz'ın Genel Müdürlüğünü yaptığı otel, doktor kontrolünde kaplıca arayanlar, hafta sonu kafa dinlemek isteyenler ve iyi hizmet arayanlar içim ideal bir mekan.
Termal havuzda yorgunluğumuzu attıktan sonra çay ikramı sırasında ud eşliğinde Türk Sanat Müziği ziyafeti pek keyifli idi.
Evet böylece bir yürüyüş gezimizi daha noktaladık. Her ne kadar aşırı yağış nedeniyle rotamızı tamamlayamadıksa da gezimiz, biz çaylak yürüyüşçüler için güzel bir deneyim oldu. Malzeme eksikliklerimiz kadar her yürüyüşün ayrı özelliği olduğu, bilgi ve deneyim eklediği, yanlışlarımızı ve hatalarımızı öğrendiğimiz, yeni rotalarda yeni sürprizlerin bizi beklediğini söyleyen bu güzel etkinliğe artık veda zamanı.
Gelecek günler yeni rotalar, yeni keyifler ve güzellikler getirecek...