23 Şubat 2010 Salı

BİR TÜKETİCİ MASALI

Bugün sizlere bir sıradan tüketicinin yel değirmenlerine karşı mücadelesinden söz edeceğim.
Bazı gereklerden ötürü, TC Ziraat Bankası’nın bir şubesinde naçizane bir vadesiz hesabım var. Geçen yıl içerisinde her üç ayda bir hesaptan, bilgim ve muvafakatım dışında 9 TL para çekildi. Yani yıl içinde toplam 36 TL parama, banka tarafından “işlem ücreti” adı altında el kondu.
Bu yılın başında şubeye bir işlem için gittiğimde hesabımdan izinsiz alınan bu “paranın hesabıma iadesini” talep ettim. Gişenin arkasında oturan bir şef, “Genel Müdürlüğü’nün feşmekan sayılı yönergesine göre, filan tarihinden sonra sözleşme imzalatılan vadesiz hesap sahiplerine itiraz üzerine işlem ücreti iadesi yapılmadığını, filan tarihten önce hesabı olanlara ise iade edildiğini” hırçın ve mezzosoprano bir tonla görüşünü beyan etti.
Hesap bilgilerime bakın” dedim. Baktılar, “siz filan tarihten sonra hesap sözleşmesi imzaladığınız için size iade yapamayız” dediler.
O halde ‘yazılı’ olarak itiraz edeceğim, bana bir alındı imzası verirmisiniz?” dedim. Düşündüler, bir yerlere telefon ettiler, sonra “bizim bu işlemle ilgili bir sorumluluğumuz yok siz, ‘Genel Müdürlüğe’ başvuracaksınız” dediler.
Oturdum, bir itiraz yazısı döşendim. Tüketici haklarından, haksız şarttan bahsettim ve “paramı iade edin” dedim. Taahhütlü mektupla 2,5 TL masraf ödeyerek ‘Genel Müdürlüğe’ gönderdim.
Çok geçmedi, 15 gün kadar sonra ‘Genel Müdürlük’ten antetli bir kağıtla ve altında iki afili imza ile bir cevap yazısı çıkageldi. Bir takım açıklamalardan sonra, “…bankanın aldığı ve internet sitesinden yapılan duyurular gereğince vadesiz hesabımdaki paranın filan miktarın altında kalan azıcık bir para olduğundan bu paranın kesildiğini ve bu işlemin normal bir işlem olduğunu…iadenin söz konusu olamayacağını” yazmışlar. (Kıssadan hisse: Paranız az ise daha da azaltırlar, merak etmeyin)
Baktım banka hiç aldırış etmiyor, bu sefer İlçe Tüketici Hakları Hakem Heyeti’ne dilekçe yazdım. “Banka paramı vermiyor, iade edilmesinin sağlanmasını, ayrıca mektup masrafım 2,5 TL ile Hakem heyetini yazışma masrafı 6 TL lik pul parasının da bankadan alınmasını” talep ettim ve beklemeye geçtim.
Aradan bir 15 gün daha geçti. Telefonum çaldığında, hattın öbür ucunda saygılı bir hanımefendi, şubeden arıyor. “Efendim, başvurunuzdan sonra, kayıtlarımıza tekrar baktık, sizin sözleşmeniz filan tarihten sonra yenilenmemiş dolayısıyla sizden kesilen ücretin iadesi yolundaki iradesini ‘Genel Müdürlüğümüz’ bize iletti, bu sebeple 36 TL’nizi hesabınıza geçiyoruz. Lütfen şikayetinizi geri çekmenizi rica ediyoruz.” “Eee peki yaptığım 8,5 TL masraf ne olacak hanfendi” dedim. “Vallahi o konuda bize bir talimat verilmedi”, “o zaman şikayetimi geri almamı benden beklemeyin” deyince “siz yarın şubemize gelene kadar bir çözüm üretelim o zaman bakalım bir formül bulabilecekmiyiz” dedi nazik bayan. Neyse efendim, ertesi günü bankaya gittiğimde 36 TL + 8,5 TL’min kuzu kuzu hesabıma geri döndüğünü gördüm.
Peki, bu kadar işi uzatmaya, bir müşteriyi bankadan soğutmaya, onca işinin arasında bir müşteriye eşeğini kaybettirip sonra, aratmaya zorlamaya ne lüzum vardı Sayın ‘Genel Müdürlük?’
(2. kıssadan hisse: Bebeği önce ağlatacaksın sonra meme vereceksin(!)

2 yorum:

  1. Sayın Bilgehan Bey,Maalesef bütün bankalarda bu tür olaylar olmaktadır.Benim anlamadığım, bütün bankalar, aynı yasalarla kuruluyorsa, neden değişik uygulamalar yapılır? Bu milleti aptal yerine mi koyuyorlar. İllaki sizin yaptığınız gibi mücadelemi etmek gerek. Neyse Sizin azimli mücadelenizden dolayıkutluyorum.

    YanıtlaSil
  2. Vatandaşta para azaldıkça ne yapacaklarını
    şaşırdılar.

    Esen kalın.

    YanıtlaSil