17 Kasım 2014 Pazartesi

SOĞUKSU DOĞAL PARKI DOĞA YÜRÜYÜŞÜ

Sonbaharın kışa dönmekte olduğu bu günlerde, oldukça elverişli bir havada bu sezonun yağışsız belki de son yürüyüşünü dün gerçekleştirdik.
Kızılcahamam ilçesinin yaslandığı sırtlarda 1959 yılında doğal milli park haline getirilen bu alanın en yüksek tepesi Arhul’a (1789 metre) çıkmayı hedeflediğimiz yürüyüşümüz için yine 29 katılımcı ile başladığımız yürüyüşümüze Kızılcahamam’da verdiğimiz kısa bir molanın ardından, milli parkın içinde bulunan Patalya Otel tesislerini geçtikten hemen sonra indiğimiz noktada saat 10.10 dolaylarında yürüyüşümüze başladık.
Havanın öğle saatlerinde 15 derece ve havanın yağmursuz olması nedeniyle yürüyüşün güzel olması için tüm koşulların hazır olduğu şartlarda bir süre orman için yollarda devam ettik. Havanın erken kararması nedeniyle toplam yürüyüş rotamızı 12 kilometre ile sınırladık.
En yüksek zirveye hedeflediğimiz çıkış için bir süre sonra patikadan çıkarak orman içinde yürüyüse başladık. Grupta kopmalara meydan vermemek için zaman zaman verdiğimiz ayaküstü molalardan sonra yarım saat kadar tırmanışla zirveye ulaştık. Zirvedeki molanın ardından rotamız (C ) harfini alttan başlayarak çizmek şeklinde orman yürüyüşümüz devam etti.

Saat 13.00 dolaylarındaki öğle yemeği molasından sonra sürekli alçalarak Kızılcahamam ilçesine iniş biçiminde gerçekleşen yürüyüş rotamızı saat 15.10 dolaylarında soğuksu Milli Parkı kapısında bizi bekleyen aracımıza ulaşarak sonlandırdık.

Doğanın kışa dönmesiyle yeşil tonlar giderek grileşiyor ve canlıların büyük çoğunluğu uykuya çekilmiş durumda bir tavşan ve bir sincap ve gökte süzülen bir alıcı kuş dışında doğa dingiz ve sessiz. Ne yazık ki bu kez Kızıl Akbabaları göremedik.

Kızılcahamam pazarında kısa bir alışverişten sonra doğada bir gün geçirme keyfi ile 17.30 dolaylarında Ankara’ya ulaştık.