25 Mart 2014 Salı

MART AYINDA BU KİTABI OKUDUM - 4



KİTABIN ADI
Tarih Yazıcılığı  - Cogito 73 Bahar 2013
KİTABIN YAZARI
-
KİTABIN ÇEVİRMENİ
-
KİTABIN YAYINEVİ
Yapı Kredi Yayınları
KİTABIN BASKI YILI
2013
KİTABIN BASKI SAYISI
1. Baskı
KİTABIN SAYFA SAYISI
434 syf
KİTABIN DİZGİ/BASKI KALİTESİ
9,5/10 (Az sayıda dizgi hatası var)
KİTABIN YAZIM-DİL KALİTESİ
10/10 
KİTABIN EDEBİ/SANATSAL/TARİHSEL DEĞERİ
9/10 



Yapı Kredi Yayınlarından senede birkaç sayı çıkan “Cogito” dergisi, hemen her sayısında belli konuda makale derlemelerinden oluşmakta.

Daha önce “Bizans” “Selçuklular” “Darwin” gibi bazı sayılarını almıştım. Bu sayıda da tarih, tarihin biraz felsefesine giren konularda yazılar var. Yerli ve yabancı tarihçilerden toplam 18 makalenin yer aldığı dergi aslında sayfa sayısı itibariyle orta büyüklükte bir kitap.

Elbette kitap her zaman okuyucunun bir tercihidir. Sevdiğim ve okumaktan hoşlandığım konular arasında yer alan tarihi bu kez, yazıcılık anlamında yorumlayan makaleler ilgimi çekmişti. Özellikle yabancı yazarların makaleleri oldukça bilimsel üslupla yazılmış ve tarihin felsefesine yönelik, bir anlamda, genel okuyucu bakımından oldukça ağır makaleler. Popüler bir dergi için okuyucuya ulaşmakta zorluk çekecek gibi gözüküyor.

Faydalandığım şeyler yok mu? Elbette fazlasıyla var. Ancak konuda bilimsel araştırma veya makale yazmayacaklar için değil gibi duruyor. Ancak tarihten, -gerçekten- hoşlananlar için…

2 yorum:

  1. Geçmişte ben de alırdım bu dergilerden. Ancak dediğiniz gibi makaleler ağır, bilimsel bir dille yazılmış oluyor. Yoğun konsantrasyon istiyor okuyucudan. Daha çok konunun ilgilisine hitap ediyor. Ama iyi ki var. Bir eksiği kapıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğiniz gibi dergi bir konu üzerinde özel makalelerden oluşuyor. konuyu çok seviyor ve detaylı öğrenmek istiyorsanız alıp okumak gerekiyor. Bu sayıda oldukça zorlandığımı itiraf ediyorum. Özellikle çeviri makalelerde belki de çeviri sıkıntılarından zaman zaman konuya hakim olmakta zorlandım.

      çok değerli yazılar olduğuna inanıyorum. Umarım meraklılarına kavuşur. Sevgi ve saygılarımla.

      Sil