21 Mart 2014 Cuma

MART AYINDA BU KİTABI OKUDUM - 3

 
KİTABIN ADI

Üç Büyük Usta  Balzac-Dickens-Dostoyevski

(Drei Meister  Balzac-Dickens-Dostoyevski)
KİTABIN YAZARI
Stefan Zweig
KİTABIN ÇEVİRMENİ
Nafer Ermiş
KİTABIN YAYINEVİ
T. İş Bankası kültür Yayınları
KİTABIN BASKI YILI
2013
KİTABIN BASKI SAYISI
12. Baskı
KİTABIN SAYFA SAYISI
217 syf
KİTABIN DİZGİ/BASKI KALİTESİ
10/10
KİTABIN YAZIM-DİL KALİTESİ
10/10 
KİTABIN EDEBİ/SANATSAL/TARİHSEL DEĞERİ
10/10 


Zweig’ın ünlü kişiler hakkında çok sayıda biyografi ve denemesi var. Bu kitapta da üç büyük edebiyat devi üzerine denemeleri yer alıyor.

Edebiyatseverlerin bu üç değerli yazarın en az bir kitabını okuduklarına kuşku yok. Zweig 1920 öncesinde kaleme aldığı bu denemelerinde, yazarların romanlarındaki bakış açıları, kahramanlarının sınıfsal değerlendirmeleri ve zaman zaman yazarların özel hayatlarından yola çıkarak yazdığı denemeler oldukça başarılı.

Her üç yazara bir de bu bakış açısından bakmak son derece ufuk geliştirici. Edebiyat tutkunlarının göz ardı edemeyeceğine eminim.

4 yorum:

  1. Çok sevdiğim bir yazardır. Teşekkürler tanıtım için ...

    YanıtlaSil
  2. Kitap yada yazar hakkında bilgim yok fakat yayınevi dikaktimi çekti. İşbankası ve Yapı kredi yayınları yayınlarını severek takip ettiklerimdendir. İşbankası yayınevi biraz uzak kalsada yapı kredi daha merkezi yerde bulunduğum yerde. Geçen sene konak pierde sabahattin alinin bir kitabını alacaktım o esnada aklıma hemen 1 durak mesafelik ilerideki yapı kredi yayın evi geldi oraya gittim ve bir önceki kitapçpda 11 lira olan kitabı 8 liraya aldım az bir fark gibi görünsede 1 den fazlakitap alınca çok iyi oluyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle çeviri kitaplarda özenli olduklarına inandığım yayınevlerini tercih ediyorum. T.İŞ Bankası Kültür Yayınları da çevirilerine güvendiğim, baskı kalitesi yüksek yayınevlerinden. Güvenle alıyorum kitaplarımı.

      Sil