19 Mart 2014 Çarşamba

BİR PORSCHE HİKAYESİ

Porsche firması, 1983 yılında otomotiv sektöründe yankı uyandıracak teknik donanıma sahip bir otomobille pazara girer. 

Müşterilerinden gelen her türlü yorum ve fikirlere açık olan yönetim, aracın piyasaya sürülmesinden 2 ay sonra ilginç bir şikayet mektubuyla karşılaşır.

Müşterinin şikayeti şudur: 

"Adım Danny Troatman. New Jersey'de yaşıyorum. Esim ve çocukluklarımla her aksam film seyretmeden önce Şehir merkezinde bulunan markete dondurma almaya gidiyorum. Bir ay önce aldığım Porsche marka arabamla tabii ki... Fakat ne ilginçtir, ne zaman çikolatalı veya meyveli dondurma alıp arabama dönsem, araç çalışmıyor. Oysa vanilyalı aldığım zaman aracım rahatlıkla çalışıyor. Bunun bir kaç kere denedim ve her seferinde ayni sonucu aldım. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler"

Bu olay Türkiye'de olsa ne oldurdu? (Burada mesleki deneyimlerinden kısa bir yorum yapayım. Ne yazık ki araçların, özellikle de garanti süresi içerisinde doğan arızalarında hem satıcı bayinin ve hem de araç imalatçısı şirketlerin duyarsızlığı had safhada. tüketici mahkemelerinde çok sayıda dava açılıyor.)

Muhtemelen mektubunuz ciddiye alınmayıp bir kenara fırlatılırdı. Ama hayır! Porsche firmasındaki yetkililer derhal adi gecen bölgeye bir mühendis gönderiyorlar ve sebebini öğreninceye kadar orada kalmasını söylüyorlar. 

Ertesi gün mühendis New Jersey'e varıyor ve Bay Troatman'la hemen temasa geçiyor. Aynı akşamdan başlamak üzere her aksam üstü mühendisimiz ve Bay Troatman dondurma almak üzere markete gidiyorlar. 

Gerçekten de çikolatalı ve meyveli dondurma alındığı zaman araba çalışmıyor, vanilyalı alındığı zaman ise rahatlıkla çalışıyor. 
Mühendis ilk başlarda bu olaya şaşkınlıkla bakıyor fakat bilimsellikten uzaklaşmamaya gayret ediyor. Aradan yaklaşık bir ay geçiyor. Bay Troatman ile her gün markete giden mühendis, sonunda olayı çözüyor.

Yeni model Porsche arabalarda kullanılan soğutma sistemi, araç durdurulduktan hemen sonra devreye giriyor ve motor belirli bir ısıya düşene kadar motoru kilitliyor.

Markette en çok satılan dondurma ise vanilyalı. Bu yüzden vanilyalı dondurma tezgahı önünde sürekli sıra oluyor. Bay Troatman sıraya girip dondurmasını alana kadar geçen süre, motorun soğuması için yeterli oluyor.

Fakat çikolatalı veya meyveli dondurma tezgahı önünde sıra olmadığı için dondurmayı hemen alıp aracına geri dönüyor. Motor ise kilitli olduğu için araç çalışmıyor. Mühendis, raporunu yönetime sunuyor.

Piyasadaki araçlar geri toplanıp, gerekli ayarlamalar yapılıyor ve müşterilere yeni haliyle teslim ediliyor.

 (Kaynak: Önce Vatan)

6 yorum:

  1. İlginç,şaşırdım:))
    Hem olaya hem yaklaşıma...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olayı, otomobil firması açısından düşünürseniz, ticari itibar açısından hiç bir zaman gözardı edemeyecekleri önemde. Zaten belki de markaları bunun için çok yukarıda.
      Sevgilerimi sunuyorum.

      Sil
  2. vayy , ne kadar ilginçmiş, Türkiye 'de olsa bir de dalga geçer , alay eder, müşteriyi küçük düşürür falan ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıda da parantez içinde belirttiğim gibi ülkemizde ne yazık ki yaklaşım çok ters. Pek çok firma, "sattıktan sonra ne olursa olsun" mantığı güdüyor. Hatta, bankaların vatandaştan sürekli bazı paraları kesmeleri de onlara karşı güveni azaltmiyor mu? Güvenilirlik her zaman iyi ve sağlam mal satmakla kazanılmıyor, satıştan sonra tüketiciye sonsuz güven vermekten de geçiyor.
      O sebeple ülkemizdeki üreticilerin oturup çoook düşünmesi gerekiyor.
      Sevgi ve saygılarımla.

      Sil
  3. Çok şaşırdım ayrıca mühendisin de ne kadar dikkatli olduğuna ayrıca şaşırdım ve mesleğinin hakkını vererek çalıştığını gördüm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üreticiliğin ve mühendisliğin (bu) olduğunu gösteren çok ilginç bir hikaye. Sevgiyle.

      Sil