28 Ekim 2014 Salı

ÇUBUK KARAGÖL DOĞA YÜRÜYÜŞÜ

Geçtiğimiz Pazar günü, artık yavaş yavaş sonbahardan kış günlerine geçtiğimiz bu dönemde, doğa gezimizi bu kez Ankara’nın çok bilinen mesire yerlerinden Çubuk Karagöl tarafından gerçekleştirdik.
Sabah değişik noktalardan katılımcılarımızı aldıktan sonra toplam 29 gezgin yürüyüşçü olarak ilk mola noktamız olan Çubuk ilçesine saat 09.00 sıralarında ulaştık. Çay ve gözleme molası ve eksik yiyeceklerin tamamlanmasından sonra Karagöl’e doğru yola çıktık. Yaklaşık bir haftadır Ankara bölgesi bol yağış almakta. Ancak gün içinde sürekli yağış yerine değişik sürelerle yağış geçişleri devam ediyor. Karagöl’e saat 10.30 dolaylarında ulaştığımızda yağmur başlamak üzereydi.
Saatlerin geri alınması sebebiyle 17.00 sıralarında karanlık çökeceğinden, yürüyüş sonu yapacağımız sucuk ekmek keyfi için biraz daha önce dönmemiz gerektiğinden bugünkü yürüyüşümüzü tahminen 10 kilometre ile sınırlandırdık.

Yürüyüş öncesi aracın yanında yağmur tentelerini kurarken başlayan yağmur 5 dakika içerisinde sona erince, yağmurlukları çıkararak saat 11.00’e doğru tepelere doğru yürüyüşümüze başladık. Yağmur bir süredir devam ettiği için sayısız derecede çok çeşitli mantar türü ormanı istila etmişti. Ormandaki ağaçların, sarının ve yeşilin her tonuna bürünmesi doyumsuz bir güzellik sergiliyordu.

Oldukça dik bir yamaçtan tepelere doğru çıkışımızı gerçekleştirdik. Yürüyüş kısa olacağından zorluk derecesini biraz artırıp geldiğimize değecek bir gezinti hedefledik. Tepede daha çok orman içindeki patikaları tercih edip, orman yollarına fazla girmeden büyük bir çember çizdik.

Saat 13.00 sıralarında kısa bir yemek molası verip, mangal keyfine kadar tekrar acıkmak için yürüyüşümüze devam ettik. Ormanda rastladığımız tek hayvan, henüz kış uykusuna geçmemiş bir yavru engerek yılanıydı.

Tam saat 15’e doğru Karagöl’e indiğimizde yağmur geçişi yine başladı. Ancak yağmurun bile durduramadığı ateşimizi yakıp mangal keyfimizi gerçekleştirdik. Saat 17.00’e doğru son molamızı vermek için Çubuk ilçesine hareket ettik. Meşhur Çubuk turşuları ve bazlama alışverişleriyle tamamlanan gezimizi 18.30 saatlerinden ulaştığımız Ankara’da noktalarken doğayla iç içe geçen keyifli bir gün sonrası yeni yürüyüş planlarımızı yapmaya başladık.