16 Kasım 2015 Pazartesi

BEYPAZARI ÜREĞİL KÖYÜ DOĞA YÜRÜYÜŞÜ

Tatil, düğün vs çok değişik nedenlerle uzun süredir ara verdiğimiz doğa yürüyüşlerine bu Pazar günü tekrar dönmüş olduk. Beypazarı ilçesi yakın zamanlarda doğa yürüyüşlerine daha sık sahne olmaya başladı. Farklı rotalar bulunmakta.
Pazar sabahı rehberimizle birlikte 17 kişi olarak başlayan yolculuğumuzda Ayaş ilçesinde verdiğimiz kısa bir molanın ardından Beypazarı ilçesine ulaştık. İlçeye girmeden hemen önce sağa dönen yoldan Üreğil köyüne saptık. Mesafesi 20 kilometre olmasına rağmen yolun asfaltlanması sebebiyle fazla zaman yitirmeden köye girdik. Hemen caminin önünden son hazırlıkları tamamlayarak 10.30’dan önce yürüyüşümüze başladık.

Köy çıkışında kuzeye yönelerek devam ettik. Rotamız bir süre kuzeye yöneldikten sonra batıya doğru devam edip tekrar köye başka bir yoldan dönmek.
Yürüyüşümüzün en ciddi tırmanışını bu ilk başlarda yaptık. Beypazarı ve çevresinin arazi yapısı oldukça kayalık ve taşlık. Ormanlık alanlar nispeten az ve oldukça yükseklerde. Bu nedenlerle yörede doğa yürüyüşlerine en uygun mevsim bu dönemler. Fazla sıcak olmayan ve kuru ortam yürüyüş için oldukça uygun.

Oldukça sert çıkışımızı biz küçük bir grup olarak fazla dinlenmeden 11.30 sıralarında tamamlayarak tepe ulaştık. Asıl grubumuzun bize yetişmesi 17 dakikayı buldu. Daha sonra bir süre hafif yükseltide zorlamayan bir tempoda devam ettik. Küçük bir göletin yamacında 12.30 dolaylarında yemek molası verdik. Günlerin kısalmakta olması nedeniyle havanın erken kararacağını düşünerek 13.00 dolaylarında gölete inerek yürüyüşümüz sürdürdük. İkinci bir gölete ulaştığımızda zamanın daralması sebebiyle hemen arkasındaki sırta yönelip orman içinden bir kestirme yaparak Üreğil’e yöneldik.

Sabah saatlerindeki çıkışımızda olduğu gibi iniş rotası da oldukça kayalık ve yuvarlanan taşlar nedeniyle hızımızı oldukça azaltmak zorunda kaldığımız bir dere yatağından oldu. Köyün görünen minaresine doğru serbest iniş yaptığımız bu yol hepimizin yorgun olduğu akşam saatlerinde oldukça yorucu oldu. Alacakaranlığın başladığı 17.00 civarında yürüyüşümüz tamamlayarak aracımıza ulaştık.

Kısa bir çay molasından sonra hareket eden aracımızla ulaştığımız Ayaş’ta yine bir çay-çorba molası verdikten sonra 19.30 dolaylarında oldukça yorgun ama doğa ile hasret gidermenin dinginliğinde haftalık çalışma ortamına geri döndük.

1. Güzel bir gün olmuş, o tatlı yorgunluğu hayal edebiliyorum. Buralarda da benzer yürüyüşler yapılıyor, fiziksel koşullar uygun ama bizim dahil olabilmemiz için çocuklar biraz daha büyümeli....

1. Doğaya alıştıktan sonra uzun süre ayrı kalmak zor oluyor. biraz da doğa dargın olduğu için bir hayli yoruyor.
      Sevgi ve en derin saygılarımla.

2. Merhabalar.

Güzel bir doğa yürüyüşüydü. Paylaştığınız görsellerin eşliğinde aynı güzergah üzerinde biz de sizlerle birlikte yürüyüş yapmış olduk. Ama sizin kadar yorulmadık.

Ayaklarınıza ve emeklerinize ve de yüreklerinize sağlıklar dilerim. Keyifli bir doğa yürüyüşüne daha şahit olduk.
    Selam ve dualarımla.

1. Teşekkürler, zevkli bir gezi idi. doğada olmak ise her şeyden güzeli.
      En derin sevgi ve saygılarımla.

3. Ne iyi yapıyorsunuz Bilgehan Bey. Çok özeniyorum ama serde üşengeçlik var.

1. Geç olsa da hayatımda en doğru verdiğim kararlardan birisi doğa yürüyüşü. Hele alıştıktan sonra sık gidemeyince insan gerçekten çok daralıyor. Umarım üşenmeyi yenersiniz.
      Sevgi ve en derin Saygılarımla.

4. doğanın uyandığı zamanlarda gitmek daha bir farklı duygu uyandırıyor insanda..bahar yürüyüşlerini daha çok seviyorum ben..siz uyuyacağı zaman gitmişsiniz..

1. Doğa aslında her dönem çok güzel. Her mevsim o denli değişik şeyler keşfediyorsunuz ki... Hele kış gelip kar düştüğünde bambaşka bir dünya oluyor.
      Sevgi ve en derin Saygılarımla.