(Artun beyin banka hesaplarından yapılan hırsızlıkla ilgili yazısı önemli bir okuyucu kitlesi kazandı. bu yazıya yorum yazan sayın Songür bey'de kendisinin başından geçen olayları e-mailinde anlatmış. Amacımız kimseyi suçlamak değil. Yargıya intikal etmiş konuda söz ve karar sahibi yargıdır. İşin bu yönü bizi ilgilendirmiyor. Ancak hırsızların kullandıkları yöntemin kamuoyunca bilinmesi ve kurumların hangi noktada güvenlik zaafı olduğu önemli noktalar. Başka bir kimsenin başına gelmemesi dileğiyle bu mektubu dikkatinize sunuyorum:)
25.10.2010 Tarihinde AKBANK TUZLA Şubesinde bulunan eşime ait mevduat hesabı VODAFONE A.Ş.' ye kayıtlı telefon numarası yoluyla 25.000 TL miz buharlaştırılmıştır. Bu işlem aşağıdaki şekilde olmuştur.Bu konu ile ilgili olarak Avukatımız ALP ÇAKMUT iAkbank, Vodafone ve Vodafon kurumsal işlem noktası Bora İletişim'e ihtarname çekmiş ve yasal takibe başlamıştır. Avukatımızın cep telefonu 0542 4xx xx 60 dır.)
25.10.2010 tarihinde 14.00 saatleri civarında Eşim SONNUR ULUS tarafından kullanılan 0 541xxxxx72 numaralı sim kart E-5 Kenarı BEYLİKDÜZÜ MİGROS ALIŞVERİŞ MERKEZİ içinde yerleşik bulunan BORA İLETİŞİM LTD. ŞTİ isimli bir VODAFONE KURUMSAL İŞLEM NOKTASI tarafından tanımadığımız ama şirket hattı olduğu için benim yani SONGÜR ULUS'a ait olduğu ibraz edilen sahte kimlik ve sahte imza sirküsü ve sahte kaşe ile kapatılmış ve yeni sim kart tanzim edilmiştir.
Bu işlem sonrası elde edilen sim kart vasıtası ile Sonnur Ulus a ait olan AKBANK TUZLA Şubesindeki Amerikan doları hesabından 37.000 USD bozdurulmuş ve karşılığı olan TL den ancak( Sonnur ULUS'un günlük işlem limiti 25.000 TL olduğu için ) günlük yapabileceği transfer miktarı olan 25.000 TL İŞ BANKASI Firüzköy şubesindeki TR96 0006 4000 0011 9000 6936 87 NUMARALI ve tanımadığımız bir kişi olan YALÇIN DERELİ isimli şahsa EFT Yapılmış ve bu EFT işleminin tamamlanması için AKBANK A.Ş. tarafından gönderilen CEPŞİFRE yeni sim kart vasıtası ile elde edilmiş ve sisteme girilmek sureti ile işlem tamamlanmıştır.
Aynı saat içinde AVM karşısında bulunan İŞ BANKASI 11.CADDE BEYLİKDÜZÜ şubesinden de nakten çekilmek sureti ile para buharlaştırılmıştır.Burada BORA İLETİŞİM den OKAN bey isimli şahıs bu SIM KART YENİLEME işlemini yapmış ve işlem saati olarak 14:07 olduğunu beyan etmiştir. Bu saatten itibaren saat 16.20 civarlarına kadar yeni sim kart değişik numaralardan aranmasına rağmen cevapsız cağrı olarak kalmış ve daha sonra sim kart kapalı mesajı vermeye başlamıştır. Bora İletişimin ofis telefonları da bu süreç içinde devamlı kapalı kalmıştır. Sonradan firma sahibi Bülent beye ulaştığımızda ise geçici bir teknik problem veya arıza sebebi ile ofis sabit hatların kapalı olduğunu beyan etmiş ve işlemi yapan Okan Beyin cep telefonu olarak 0 542 xxxxx 24 numaralı telefonu vermiştir.Kendisi ile yapmış olduğumuz 4 adet telefon görüşmesinde bize devamlı surette SONGÜR ULUS un gelip bu işlemi yaptığını beyan etmiştir. Halbuki Songür Ulus (yani ben!) hiç bir şekilde o gün oraya gitmemiştir.Okan Bey bize aynı akşam 18.34 ve 18.35 saatlerinde göndermiş olduğu 2 faksta SONGÜR ULUS adına işlem yapan kişinin ibraz ettiği gerçek olmayan evraklardan aldığı imza sirküsü kopyası, nüfüs cüzdanı kopyası ve VODAFONE SIM kart değişiklik talebi formunu faksla yollamıştır.Bu faksın tarafımızca incelenmesinden sonra karşımıza çıkan gerçekler;
Öncelikle sorgulanması üzere Tuzla Cumhuriyet Savcılığına oradan İstanbul Emniyet Müdürlüğü Organize Suçlara en sonda Bakırköy Cumhuriyet Savcılığına aktarılan suç duyurusunda;
AKBANK A.Ş. yönünden:
1. Tuzla Şubesinde bulunan Bireysel Müşteri hesabı olan Sn. Sonnur Ulus'un internet hesaplarında bir gariplik olduğu Akbank Güvenlik timi tarafından farkediliyor. Bunun nasıl farkedildiğini bize Akbank Genel Müdürlük Gebzeden Aslı Hanım ( o 262 686 79 11 ) telefonda şöyle anlatıyor. Bu işlemi yapanlar öncelikle 37.000 Usd dolarını TL ye çevirdikten sonra tüm parayı havale etmeye kalkıyorlar. Fakat günlük işlem limitini bilmedikleri için bu işlemi yapamıyorlar. Sonra ikinci denemelerinde 35.000 TL havale etmeye çalışıyorlar ve yine başarılı olamıyorlar. En sonunda 25.000 TL deniyorlar ve başarıyorlar. Bu ilk yanlış deneme esnasında Akbank Meşhur kırmızı alarmı alıyor ve takipe geçiyorlar ama geç kalıyorlar.
a. Güvenlik timi Müşteriye yani Sonnur Ulus'a ulaşmak için 10 dakika boyunca aynı cep telefonundan ulaşmaya çalışıyorlar ama başaramıyorlar zira artık sim kart bizde değil hırsızların elinde. Dolayısı ile bize başka bir telefon numarasından ( eşimin Turkcell nosu da onlarda var) veya sabit telefon numaramızdan ( Şirketimize ait numaradan ) ulaşmak akıllarına nedense 15 dakika sonra geliyor ve işlem saati 14.37 olmasına rağmen bize ancak 14.52 de ulaşabiliyorlar. Halbuki diğer GSM numaramızdan veya sabit telefondan bize ulaşsalar işlem başarısız kalacaktı.
b. Ama nedense güvenlik tedbiri olarak tedbir koymak veya EFT yi durdurmak veya karşı bankaya mesaj çekerek takipe almak gelmiyor. Ne zaman bize ulaşıyorlar ondan sonra mesaj çekmek durumunda kalıyorlar.Diğer tüm bankalar bu tip durumlarda ( GARANTİ -YKB ve FİNANSBANK ) hemen işlemi hold ediyorlar ve hesaplar donuyor.
c. Akbank yapılan EFT işleminde bankanın adını ve şubesini bile bizimle paylaşmıyor ve sadece IBAN nosunu veriyor ama benim eşim Garanti ve Finansbank eski çalışanı olduğu için kendi imkanları ile IBAN nosundan bunun İş Bankası şubesini olduğunu öğreniyor ve biz kendi imkanlarımızla 4 dakika içinde önce EFT nin yapıldığı şubenin Firüzköy şubesinde olduğunu sonra paranın çekildiği yer olarak İş Bankasının yeni açılan şubesi 11. Cadde Beylikdüzü şubesi olduğunu buluyoruz ama yeni şube olduğu için telefon numarasına ulaşmak ancak ekstra 5 dakikamızı daha alıyor. ve bu surette adamlar parayı şubeden alıp ellerini sallaya sallaya ve pişkin pişkin gülerek çıkıyorlar.
d. Akbank tüm bu işlemlerin sonucunda 1 hafta sonra hiç kabahati yokmuşçasına " HİÇ BİR SORUMLULUK ALMAYACAKLARINA DAİR YAZI YOLLUYORLAR ve BU ARADA AYNI TELAŞLA Şirketimize ait hesapları da dondurduğumuz için hesaplarımızda para olmasına rağmen alınması gereken konut kredimizi de zamanı gelmesine rağmen almıyorlar ve bizi temerrüde düşürerek gecikme faizini hesaba otomatik işletiyorlar. Ne kadar müşteri sever bir tutum değilmi?
GELELİM VODAFONE A.Ş. ye
1. 0 541 xxxxx 72 numaralı hat Kurumsal Hat olduğu için bu hatta bir simkart değişikliği yapılmak istendiğinde kurumsal abone işlemlerinde incelenmesi gereken evraklar için bir icmal yani neyin nasıl denetleneceği ile ilgili prosedürler olmasına rağmen ve bu prosedürlerin tam manası ile yapılabilmesi için işlemi yapacak olan bir elemanın bu eğitimden geçmesi gerekirken bu eğitim ne yazıkki VODAFONE A.Ş. de yokmuş. Eğer olsaydı,
a. İbraz edilmesi gereken evraklardan imza sirküsündeki imzanın, imza sirküsündeki ticaret sicil gazete yazısı ve nüfus cüzdanı kopyasının imza sirküsünün arkasında olup olmadığı kontrol edilmesi,
b. Bu imzaya yetkili olan SONGÜR ULUS'un nüfüs cüzdan suretinin aslı istenmesi ve bu asıl nüfüs cüzdanındaki özlük bilgileri kontrol edilmesi gerekirdi.
Bu asıl evraklar görüldüğünde
1. İçerik olarak İmza sirküsünün yazıları okunmalı ve Ticaret Sicil Gazetesinin kopyası ve tescil tarihi, imza sirküsü geçerli olduğu tarih aranmalıdır.
2. İçerik olarak telefonla bile Vodafone A.Ş. ye bağlandığımızda doğum tarihi sorgulanırken bu sorgulamanın BORA İLETİŞİMDE yapılmamış olması daha ilginç olup yukarıda anlattığımız icmalin yapılmadığı çok aşikardır.Zaten BORA İLETİŞİMDEKİ Okan Beyde yüzyüze yapmış olduğumuz görüşmede yaptığı kontrolün elindeki nüfüs cüzdanı orijinali ile fotokopisinin kıyaslandığını söylemiştir. Kendisine bu fotokopiyi zaten bu nufüs cüzdanından aldığını söylediğimizde kendisi de yapmış olduğu hatanın farkına vardı. Ayrıca bu inceleme icmale uygun yapılmış olsa sistemde gerçek doğum tarihimiz olan 14.01.1971 gözükecek ve ibra edilen nüfüs cüzdanındaki yazılı olan 14.10.1971 tarihli doğum tarihi ile uyuşmadığı görülecekti. Ayrıca ibra edilen ama sahte olan nüfüs cüzdanı seri ve sıra nosu da bizim VODAFONE A.Ş.ye kurumsal abone olurken vermiş olduğumuz orijinal nüfüs cüzdanı ile örtüşmemektedir.Bu kontrol da yapılmamıştır.
3 . Yine sahte nüfüs cüzdanındaki Nüfüs müdürünün ismi ve imzasıda bizim daha önce VODAFONE A.Ş. ye kurumsal abone olurken vermiş olduğumuz orijinal nüfüs cüzdanı ile örtüşmemektedir.
4. Yine yapılan bu sim kart değişik talebinde sim kart gerçekten çalışıyormu çalışmıyormu bunun kontrolü de yapılmamıştır. Eğer bu işlem yapılmış olsaydı kart aranacaktı ve kartın gerçek kullanıcısı olan SONNUR ULUS karşılarına çıkacak ve kartın kendisinde olduğunu ve bir dolandırıcılık işlemi ile karşı karşıya olduğunu onlara beyan edecekti ve bu işlem başlamadan bitecekti. Veya Bu sim kartta yetkili gözüken Sn.Songür ULUS'a ait numara aransa adamların bu oyunu hç başlamadan bitecekti. Zira TURKCELL ve AVEA Kurumsal hatlara ait sim kart herhangi bir sebeple yenilenmek istendiğinde öncelikle bu kartın aktif kullanımı kontrol ediliyor ve işlem ondan sonra devam ediyor.Bu işlemi hali hazırda kullandığımız 5 adet Turkcell telefon kartımızda test ettik. her seferinde bu kartlardan biri için yapılan ve her seferinde değişik kurumsal noktalardaki talepler öncelikle talep edilen hattın aktif arandığını arkasından da bu kartlarda işlem yapmaya yetkili olan ben SONGÜR ULUS un kontak telefonunu çaldırmak sureti ile işlem teyidi yapılmaktadır.
2. Bir diğer önemli konu BİLİŞİM Suçlarını engelleme konusunda Türkiye Bankalar Birliğine bağlı Tüm bankalar Turkcell A.Ş. ve AVEA A.Ş. ile yapmış olduğu anlaşma gereği sim kart değişikliğini müteakip 24 ila 72 saat içerisinde bankalardan gelen hiç bir şifre mesajını sim kart sahibine iletmemektedir. Eğer aynı işlem VODAFONE da yapılmış olsaydı sistem delinmeye çalışıldığı noktada gönderilmesi gereken mesaj yasadışı yolla sim kartı elde eden kişinin eline ulaşmayacak dolayısı ile o da bu işlemi tamamlayamayacaktı. Bizde bu arada aktif durumdan düşen sim kartımızın farkına varacak ( zira sınırlı servis yazısı ekrana gelecek ve hiç bir çağrı kabul edemeyecek ve çağrı yapamayacaktık) VODAFONE A.Ş. ile temas etmek zorunda kalacaktık ve bu sim kart değişikliği bilgisine ulaşacak ve bizde bir dolandırılığa karşı uyarılmış olacaktık.Ama ne yazık ki bu uyarı mekanizması VODAFONE A.Ş. de yokmuş ve bizim paramız böylelikle bu boşluktan faydalanılarak gasp edildi.Bize ait olduğunu düşündüğümüz cep telefonu sim kartı ESASINDA BİZİM DEĞİL HIRSIZLARINMIŞ. YANİ VODAFONE BU AÇIĞINI BİLMİYORMUŞ.
3. Ayrıca aynı gün yani 25.10.2010 tarihinde VODAFONE müşteri hizmetlerini arayıp bu hat ile ilgili şikayetimizi yaptığımız Müşteri temsilcisi olan Uğur Bey hattı konuşmaya bile kapatmamış, bir gün sonra Kurumsal Müşteri Temsilcimiz bizi arayarak hattın kapatılmasını ve yeni Simkartın oluşturularak adrese gönderilmesini talep etmiştir. 25.20.2010 saat 14.07 den 26.10.2010 saat 14.50 ye kadar olan periyotta eğer bu sahte evrakla temin edilen telefondan doğabilecek olan tüm olası zararlar göz ardı edilmiş durumdadır.
25.10.2010 Tuzla Cumhuriyet Savcılığına şikayet dilekçesi verilmiştir.
Şimdi gelelim esas can alıcı noktaya. BU İKİ KURULUŞ Bugün yani 14 Ocak 2011 TARİHİNE KADAR yapmış olduğumuz 3 adet e-mail, 2 adet faks ve resmi noter kanalı ile gönderilen ihtarnamelerde dahil olmak üzere bize hiç bir şekilde huzurlarına çağırıp cevap verme veya telefonla ulaşıp derdiniz nedir diye sorma gibi bir düşünceye girme zahmetine bile katlanmamışlardır. Fakat bizden sonra bu olayı yaşayan Sn. ARTUN ÖZŞAHİN bu olayı internete taşır taşımaz VODAFONE ve AKBANK harekete geçmiş ve toplantıya davet edip kendi kusursuzluklarını beyan etmeye başlamışlardır. BURADAN ANLADIĞIMIZ DA DEMEK Kİ İTİDAL, MANTIK VE SABIR YOLUYLA HAK ARAMAK MÜMKÜN DEĞİL, ANCAK KAMUOYU VE İNTERNET GÜCÜ İLE BİR ŞEYLER YAPMAMIZ GEREKTİĞİ ORTAYA ÇIKMIŞTIR.
Ayrıca 26.10.2010 Tarihinde TÜRKİYE BANKALAR BİRLİĞİ ne yapılan yazılı müracatla yasal olarak ta Türkiyede yerleşik tüm bankalar bu konuda 3. şahıslara karşı meydana gelebilecek yeni olaylara karşı uyarılmıştır.
Ayrıca 17 Ocak 2011 tarihi itibari ile BDDK- BANKACILIK DENETLEME VE DÜZENLEME KURULUNA da bu yazı forward edilecek ve onlarında bu konudaki yaptırımları ve denetimleri talep edilecektir.
Ayrıca yine 17 Ocak 2011 tarihi itibari ile BTK - Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna da bu yazı forward edilecek ve onlarında bu konudaki yaptırımları ve denetimleri talep edilecektir.
Bu kurumlardan gelecek her talepte elimizdeki tüm belgeler kamu ile paylaşılacak ve herkesin gerçekleri öğrenme hakkı kullanılmak sureti ile doğrunun ortaya çıkması sağlanacaktır.
Ayrıca bu olayla ilgili Sn. ARTUN ÖZŞAHİN'in 20 Aralık 2010 akşamı KANAL D haber programında yapmış olduğu ama kurumun reklam endişesiyle AKBANK A.Ş. ve VODAFONE A.Ş. nin adı geçmediği röportajın tekrarı ve daha geniş katılımı ile yapılacak yeni bir haber röportajı yapılacak ve Türk halkının da bu konuda uyarılması sağlanacaktır.
Temennimiz duyarlı bir KAMUOYU oluşmasını sağlamaktır.
Herkese şimdiden teşekkür ederim. Gereken herkes bu konu ile ilgili benimle temas edebilir.
SONGÜR ULUS
MAVİTUNA MÜM. MÜH. MAK. SAN. VE TİC. LTD. ŞTİ
Yayla Mah. Cengiz Topel Cad. No :119/A TUZLA- İSTANBUL
: +90 216 395 89 41 or +90 216 395 89 83
: +90 216 395 89 88
: +90 532 xxxxx 71
Okudukça hayretler içinde kaldım.Hiçbirşeye güven yok.
YanıtlaSilgeçmiş olsun.
YanıtlaSilÖnder AYHAN
Vodafone Bora iletişim benimde farklı yöntemlerle 250 bin TL mi dolandırdılar bu konu hakkında hafta içi sizinle görüş birliği yapmak isterim
YanıtlaSil